Извор: СВЕТИ КНЕЗ ЛАЗАР, ГОДИНА 2003, БРОЈ 4 (44), СТРАНЕ 61-75.
У нашем чланку „Теократија или цезаропапизам“ (Весник руског западно-европског патријарашког егзархата, бр. 16) напоменули смо да се међу питањима која будући Васељенски сабор треба да реши, поред питања односа Цркве и државе, налази и, са њим тесно повезано, како историјски тако и догматски, питање о источном папизму, јер нерешавање овог питања представља узрок ненормалних односа међу Православним аутокефалним Црквама.Избор Текстова
Свети кнез Лазар: ПРАВОСЛАВНИ МИСИОНАР ИЛИ ГЛАС КОНЦИЛА
Извор: СВЕТИ КНЕЗ ЛАЗАР, ГОДИНА 2003, БРОЈ 3 (43), СТРАНЕ 131-133.
Протосинђел Мирон Косаћ
„Православни мисионар“ лист Српске Патријаршије за мисионарску и васпитну делатност, пратимо протеклих 20-так година, кроз које је време био једна од ретких публикација, која је јасним одговорима и приступачним стилом укрепљивала веру.Професор С. Тројицки: О јединству Цркве[*]
Извор: СВЕТИ КНЕЗ ЛАЗАР, ГОДИНА 2003, БРОЈ 1 (41), СТРАНЕ 6-15.
У органу „владимироваца“ који су се одвојили од јединства Руске Цркве, „Црквеном Веснику“ (N0 63-64, 1956, август-новембар), у чланку проф. А. Карташова „Уједињење православља“ се доказује да „Православље у својој свеукупности живи не само противно канонском идеалу, него и елементарној канонској норми“.Жељко Которанин: Три одговора Епископу Артемију[1]
Извор: СВЕТИ КНЕЗ ЛАЗАР, ГОДИНА 2002, БРОЈ 3 (39), СТРАНЕ 27-46.
У броју 31. часописа „Свети кнез Лазар“ уместо увода објављено је писмо епископа рашко-призренскога и косовско-метохијскога г. Артемија Светом архијерејском Синоду Српске Цркве. Непосредно после истога писма објављен је текст извештаја и декларације са „једног значајног међуцрквеног сусрета у Београду“, који је био предметом реченога писма у три прва питања.
Епископ Артемије: Светом Архијерејском Синоду
Извор: СВЕТИ КНЕЗ ЛАЗАР, ГОДИНА 2000, БРОЈ 3 (31), СТРАНЕ 5-6
Преко Информативне службе Српске Православне Цркве за 27. јули 2000. године, дошла нам је до руку „Заједнпчка декларација делегације Српске Православне Цркве и делегације Комисије бискупских конференција Европске Уније (СОМЕСЕ)“ донете у Београду 17.