Почетна / ЕПАРХИЈА (страна 8)

ЕПАРХИЈА

Епископ Артемије: Практична философија (I)

Извор: СВЕТИ КНЕЗ ЛАЗАР, ГОДИНА 1997, БРОЈ 4 (20), СТРАНЕ 15-24

А) ЧИШЋЕЊЕ ОД СТРАСТИ (БЕСТРАШЋЕ)

За разумевање тешке и веома компликоване борбе против страсти, неопходно је пре свега, да упознамо тачно шта су то страсти, како почињу и како се развијају. За (успешно) лечење било које телесне болести, најглавније је да се успостави права дијагноза и да се открије узрок болести.

Протосинђел Максим: Трагичне последице екуменистичке јереси у Српској православној цркви

Извор: СВЕТИ КНЕЗ ЛАЗАР, ГОДИНА 2013, БРОЈ 11 (77), СТРАНЕ 87-98

По промислу и допуштењу Божјем услед несустајућих екуменистичко-реформаторских таласа прогона који теже да потопе Барку спасења –  Цркву, наша богоспасавана Епархија рашко-призренска и косовско-метохијска скупа са својим клиром и вернима народом, на челу са својим канонским епископом

Отворено писмо братије манастира Св. Шија у Магвиму упућено патријарху Илији II грузијском

Манастир Светог и преподобног оца Шија (пештерника) y Магвиму прекида евхаристијско општење са Католикосом Патријархом Илијом II због јереси екуменизма.

Извор: СВЕТИ КНЕЗ ЛАЗАР, ГОДИНА 1997, БРОЈ 3 (19), СТРАНЕ 161-166

„Христос Господ je Католичанском Црквом назвао ону Цркву која чува истинито и спасоносно исповедање вере.

Прошлост територија: Косово и Метохија (XI – XVII века)

Извор: СВЕТИ КНЕЗ ЛАЗАР, ГОДИНА 1997, БРОЈ 3 (19), СТРАНЕ 103-128

Пре него што приступимо прошлости територије зване обично Косово, требало би je просторно тачно одредити. Ова област коју смо навикли да зовемо именом Косово (српско Поље Мерл) састоји ce од две простране равнице које ce налазе на југозападу Србије и које ce граниче на југу бившом југословенском републиком Македонијом, на западу са Албанијом и на северозападу са Републиком Црном Гором.

Др Славенко Терзић: Стара Србија и Албанци*

Извор: СВЕТИ КНЕЗ ЛАЗАР, ГОДИНА 1997, БРОЈ 3 (19), СТРАНЕ 87-102

(један поглед на историјску позадину збивања на Косову и Метохији)

Савремена збивања на Балкану подстакла су, y последње време појачан интерес за историју балканских народа. Балкански простоp, о коме ce углавном пише и говори као о егзотичном делу света, изазива већу пажњу развијенијих културних средина, на жалост, само поводом појединих криза или ратних збивања.

Жељко Которанин: Римокатолици и крштење (II)

Извор: СВЕТИ КНЕЗ ЛАЗАР, ГОДИНА 1997, БРОЈ 4 (20), СТРАНЕ 65-87

Како се канон који омогућава да се обраћеник из неке одређене јереси прими у Цркву без крштења (миропомазањем на основу анатеме јереси) појављује као потврда, и као продужетак, канона који осуђује примање јеретика уопште без крштавања?

Жељко Которанин: Римокатолици и крштење (I)

Извор: СВЕТИ КНЕЗ ЛАЗАР, ГОДИНА 1997, БРОЈ 3 (19), СТРАНЕ 31-50

Римокатолици су, данас, само привидни наследници Свете, Првочасне Римске Дијецезе. Напустивши спасоносну веру, они су иступили из броја оних, који се спасавају. Напустивши Богопредане списе Светих Отаца, они су отпали од суштине свештене јерархије, чиме су изгубили пуноћу апостолског прејемства и, дакле, остали су без епископске власти и благодати.

Архиепископ Јован Максимович: Страшни суд

Извор: СВЕТИ КНЕЗ ЛАЗАР, ГОДИНА 1997, БРОЈ 1 (17), СТРАНЕ 159-162

Из беседе Архиепископа Јована Максимовича[1]

Дан Страшног Суда! Тај дан нико не зна – до Бог Отац – али његови знаци су дати у Еванђељу и у Откровењу светог апостола Јована Богослова. Откровење говори о догађајима последњих времена и о Страшном Суду првенствено у сликама и на један тајанствен начин, али Свети Оци су објаснили ове визије, а постоји и веродостојно Црквено предање које јасно говори о знацима приближавања краја света и о Страшном Суду.