Почетна / ЕПАРХИЈА (страна 9)

ЕПАРХИЈА

Епископ Артемије: Пост суботом

Извор: СВЕТИ КНЕЗ ЛАЗАР, ГОДИНА 1997, БРОЈ 1 (17), СТРАНЕ 163-164

Питање

У последње време све се чешће чује од појединаца (нарочито студентске омладине), да суботом не треба постити чак ни онда када се желимо у недељу причестити, јер веле, да тај пост суботом забрањују свети Канони.

Жељко Которанин: Значај усвојеног документа о иступању Српске Православне Цркве из „Светског савета цркава“

Извор: СВЕТИ КНЕЗ ЛАЗАР, ГОДИНА 1997, БРОЈ 2 (18), СТРАНЕ 41-48

Свети Архијерејски Сабор СПЦ је донео на заседању мајско-јунском 1997. год. документ о иступању СПЦ из екуменистичке уније правоверних и јеретика, познате под називом „Светски Савет Цркава“. Овај документ, иако је усвојен од литургијског Епископског Сабора наше помесне, Цркве, иако је као такав сведочанство Цркве – што је у Духу Светом служба,

Eпископ Артемије: Марама – да или не?

Извор: СВЕТИ КНЕЗ ЛАЗАР, ГОДИНА 1996, БРОЈ 2-3 (14 и 15), СТРАНЕ 137-139

Питање:

У свету поремећених мерила вредности и извраћености моде, питање: „Треба ли жене и девојке да носе мараме када су у цркви?“, иако је за мене суштинско, многима ће изгледати депласирано. Шта Ви о томе мислите?

Епископ Артемије: Светом Архијерејском Синоду*

Извор: СВЕТИ КНЕЗ ЛАЗАР, ГОДИНА 1996, БРОЈ 2-3 (14 и 15), СТРАНЕ 135-136

БЕОГРАД

У вези Вашег акта бр. 491, зап. 284 од 21. марта 1996. године, којим ми достављате одлуку Њ. С. Патријарха Цариградског Г- на Вартоломеја, којом ми ускраћује дозволу за улазак у Свету Гору, част нам је одговорити Светом синоду следеће:

Људмила Перепелкина: Григоријанска реформа календара као средство папске експанзије

Извор: СВЕТИ КНЕЗ ЛАЗАР, ГОДИНА 1996, БРОЈ 2-3 (14 и 15), СТРАНЕ 103-111

Питање о Јулијанском календару и на њему заснованој Православној Пасхалији, која опредељује ритам живота Православне Цркве, поставља се као веома сложено и потребује расветљавање с астрономске, историјске, богословске и многих других тачака разматрања.

Архимандрит Георгије Капсанис: Наша обавеза је да истинујемо у љубави

Извор: СВЕТИ КНЕЗ ЛАЗАР, ГОДИНА 1996, БРОЈ 2-3 (14 и 15), СТРАНЕ 97-102

Коментар на беседу Високопреосвећеног Митрополита елветијског г. Дамаскина приликом устоличења Карекина I, новог Патријарха (Католикоса) Јерменије (јули 1995)

У данашње време разни облици повезивања у суштини изражавају општељудску наду за остварењем извесног јединства које ће у потпуности одговорити дубљим потребама људске природе.

Душан Васиљевић: Пакао српске просвете без Бога

Извор: СВЕТИ КНЕЗ ЛАЗАР, ГОДИНА 1996, БРОЈ 2-3 (14 и 15), СТРАНЕ 87-96

У школској учионици је запаљена прва ватра пакла који сада проживљавамо.

Пакао српске просвете без Бога – то је пакао безбожничке културе, ад поремећених вредности, ад паганских преобликованих душа мноштва наших сународника, стотина хиљада одбеглица од Христа и Његова Света Три Јерарха српска; светога Саве, светог Владике Николаја Свесрпског и светог Аве Јустина Ћелијског.

Годишњица крсташког рата

Извор: СВЕТИ КНЕЗ ЛАЗАР, ГОДИНА 1996, БРОЈ 1 (13), СТРАНЕ 171-173

Ове године се нaвршава дeвет стотина година од како је у Западној Европи покренут тзв. Први крсташки рат (1096). То је догађај који је обележио почетак низа сличних војних похода усмерених првобитно на освајање хришћанских Светих места у Палестини из руку неверника.

Жељко Которанин: Литургијско и молитвено општење са неправославнима (IV)

Извор: СВЕТИ КНЕЗ ЛАЗАР, ГОДИНА 1996, БРОЈ 1 (13), СТРАНЕ 80-89

в) Јелини

Под јелинима 14. канон IV Васељенског Сабора подразумева све друге религије које не припадају јудео-хришћанској традицији. Шта то значи? Значи да те религије у својим вероисповедањима не поседују ону наду на спасење коју поседују и којој се надају религије засноване на пророцима Христовим, пророцима кроз које је говорио Свети Дух.

Жељко Которанин: Литургијско и молитвено општење са неправославнима (III)

Извор: СВЕТИ КНЕЗ ЛАЗАР, ГОДИНА 1996, БРОЈ 1 (13), СТРАНЕ 74-80

б) Јудејци

Канон и јудејце сврстава међу неправославне. Али, ако је потреба издвајања јеретика, и толико много одредби о њима, узрокована потребом да се оштро раздвоји једино истинита Црква од свих организација и учења,