ЖИТКОВАЦ
У циљу јавног и истинитог обавештавања црквене и шире јавности износимо најновије сведочанство о наставку притисака на монаштво верно канонском поретку Цркве и своме прогнаном и једином канонском Епископу Артемију. Поред пропаганде (слања писама парохијанима) од стране свештенства лојалног неканонском Епископу Теодосију, најновији притисци долазе од полицијских снага лојалних самопроглашеној и безаконој творевини самозване шиптарске државе Косово. Зна се да то подстрекивање долази од прељубочинца на трону епархије рашко-призренске, чему је изгледа веома склон и морамо признати успешан. Интересантно је да су се сецесионисти и нарушитељи међународног правног поретка, и можемо рећи паразити на телу државе Србије, ставили у службу узурпатора и нарушитеља црквено-канонског поретка у епархији рашко-призренској.
У среду 3. фебруара је у Зубином Потоку ухапшен и приведен Јерођакон Јаков, сабрат „катакомбе“ у Житковцу. Ово хапшење је на неки начин било и очекивано. Наиме, данима пре тога се КПС полиција распитивала за његово кретање и место боравка да би некима и најавили да га само чекају да га „сатерају у ћошак“?! Овако острашћено мешање у осетљива унутар-црквена, актуeлна питања, говори да их је неко (а знамо ко) веома вешто подстрекао на то.
По самом повратку на север Косова отац Јаков је био више пута легитимисан и претресали су му ауто у Зубином Потоку. На његово питање због чега то раде, КПС полицајци су рекли да су добили инструкције из СПЦ да мотре на нас.
Обављајући текуће послове о. Јаков се нашао у центру Зубиног Потока где га је пресрела патрола косовске полиције. Они су га позвали да пође са њима у возило, и привели га у полицијску станицу у Зубином Потоку око поднева.
Након получасовног чекања у пратњи полицајца, одвели су га у просторију за испитивање. Ово испитивање је трајало читава три сата! Речено му је да је оптужен за ширење верске мржње, јер је наводно осумњичен за лепљење плаката НЕДОСТОЈАН, везаних за неканонског епархијског Епископа Теодосија. Након прочитаних права, почели су са испитивањем. Прва питања су била везана за сумњу око лепљења плаката у Зубином Потоку. Наводно је полиција имала изјаву сведока који је код о. Јакова видео плакате, што је био и повод за привођење. Касније је контактирана та особа која је рекла да није дала такву изјаву.
Оно што забрињава, а што излази из оквира надлежности полиције и саме оптужбе, је грубо мешање органа безбедности у ствари црквеног живота и верских ставова, а што је следило у даљем испитивању. Ствари које нису предмет кршења закона, а још мање ремећења јавног реда и мира, већ пре свега верских убеђења и ставова, не треба да се тичу полиције. Ево шта каже европска конвенција о људским правима, чије су потписнице све европске државе:
Члан 9 – Слобода мисли, савести и вероисповести
1. Свако има право на слободу мисли, савести и вероисповести; ово
право укључује слободу промене вере или уверења и слободу
сваког да, било сам или заједно с другима, јавно или приватно,
испољава веру или уверење молитвом, подучавањем, обичајима и
обредом.
2. Слобода исповедања вере или убеђења сме бити подвргнута само
законом прописаним ограничењима неопходним у демократском
друштву у интересу јавне безбедности, ради заштите јавног реда,
здравља или морала, или ради заштите права и слобода других.
Полицијска питања су била:
• По чијем налогу смо дошли у Житковац?
• Ко нас финансира?
• Ко се окупља код нас (наводећи пар имена)?
• Које су даље намере о. Јакова када је у питању Житковац?
• Да ли је проповедао против СПЦ и Теодосија?
Затим су помињали члан 11. Закона по коме (по сећању о. Јакова) после доказане кривици следи казна од 100-800 евра или 40 дана затвора. Пошто нису имали никаквог доказа прешли су на застрашивање и претње. Рекли су да ако се у Зубином Потоку појаве сличне плакате, а отац Јаков се задеси у то време у Зубином Потоку, да ће полиција да га депортује и трајно забрани улазак на Косово (безакоње већ виђено и спроведено према нашем Епископу). Такође му је речено да ће патроле бити обавештене да га више не заустављају и легитимишу, што говори о једној организованој полицијској акцији. Поред ЕУЛЕКС полиције на Косову су присутни и међународни цивилни званичници задужени за праћење рада јавних сектора у друштву. Овакво ванинституционално понашање црквених и полицијских званичника ће нас приморати да заштиту својих основних верских права и слобода потражимо код надлежних у међународним институцијама.
Ми разумемо да полиција не може да схвати новонасталу смутњу у Цркви и ко је њен узрочник и кривац, јер ни многи оцрквењени људи то још не схватају, али им добронамерно скрећемо пажњу на оно што је и земаљски закон регулисао, а то је аутономија верских од цивилних субјеката. Наклоност ка утицајним људима се коси са неутралном позицијом коју јавне функције подразумевају, а утолико пре када се ствари тичу Цркве – они који не знају ко је у праву у неком спору могу се наћи и богоборци и насупрот Богу. За многе није схватљиво да је велика неправда и безакоње кренуло управо изнутра из Цркве, али имајмо на уму да је наш Бог хришћански, Бог правде а не неправде, како је уосталом насловљена и наша химна, и од тога мерила нико није изузет, па ма какву високу функцију заузимао у Цркви или ван ње.
У сваком случају, монаштво верно канонском поретку Цркве и своме прогнаном и једином канонском Епископу Артемију поручује непријатељима Истине, који би да нас претњама и казнама ућуткају: Богу се треба покоравати више него људима (Дап. 5, 29), јер када би смо се људима покоравали не би слуге Христове били (уп. Гал. 1, 10). Па ви чините што је вама драго! А скоро ће „Турци“ долијати, Бог је сведок и Његова правда!
Настојатељ катакомбе у Житковцу
Јеромонах Евтимије