СВЕЈЕРЕС ЕКУМЕНИЗМА И ЕПИСКОП АРТЕМИЈЕ
Митрополит Серафим Китирски о прогону Епископа Артемија
Митрополит Серафим Китирски објавио је за Недељу Православља Посланицу, коју су грчки медији пренели под називом „Свејерес Екуменизма и Епископ рашко-призренски Артемије“.
У поменутој Посланици, након краћег историјског увода везаног за јерес иконоборства, као и навођења дела Апостолских Посланица које се читају тога дана на богослужењу, прелази се на приказ данашњег стања у Цркви, са једним освртом, најпре, на Папизам и Протестантизам и њихове догматске заблуде и новачења, као и на посветовњачење, које је све присутније, да би се затим прешло на приказ деловања јереси Екуменизма.
Митрополит Серафим јасно и недвосмислено исповеда истину, не наравно по први пут у овој Посланици, да је Епископ Артемије и даље канонски Епископ рашко-призренски, наводећи притом да је разлог прогона његова беспоштедна борба против свејереси Екуменизма.
У наставку доносимо део Посланице.
„Папизам, са својим догматским заблудама и новачењима и Протестанти, са својим непрекидним цепањима на стотине протестантских огранака и њиховим страховитим удаљавањем од једне и једине Цркве Православних, Једне, Свете, Католичанске и Апостолске Христове Цркве Свештеног Никео-Цариградског Символа Вере, далеко су, нажалост, удаљени од еклисиолошког и богословског појма и одреднице Цркве, и отуђили су се од аутентичног Апостолског и Отачког Православног Предања.
Дух света и посветовњачење продрли су дубоко у ове инославне правце и конфесије, и непрекидно потресају њихове труле темеље бројним хомосексуалним скандалима, „хиротонијама“ жена и хомосексуалаца, заједничким молитвама са инославнима и припадницима других религија, и скандализовањем Хришћанских савести.
У узбурканом 20. веку разрасла се, заједно са осталим јересима и злослављима, и свејерес Екуменизма, коју је осудио савремени светитељ Српске Православне Цркве, који је недавно прибројан каталогу светих, свети Јустин Поповић.
Међутим, нажалост, данас нека духовна деца светога Јустина – који је објавио да се пад човечанства фокусира у три лица: Адаму, Јуди и Папи – не само да не усвајају речено од њиховог светог Духовног Оца против свејереси Екуменизма, него допуштају прогон и рашчињење њиховог врлинског брата и исповедника Епископа, бескомпромисног борца против Екуменизма, Канонског Епископа рашко-призренског г. Артемија (Радосављевића), без оптужнице, канонског суђења и одбране, уз то пристају на заједничку молитву током Свете Литургије и чина резања славског колача заједно са Папским Кардиналом и Нунцијем, који се дрско приближују и дотичу заједно са Православним Епископима и свештеницима благословени од српског Патријарха хлеб! Шта још нећемо дочекати…
Ова свејерес Екуменизма данас неометано делује и у православним областима, пошто се Православни Епископи, превиђајући правило да Православни не могу општити са, сагласно Светим Канонима, одлученим инославнима и јеретицима, заједнички моле са њима, некада и током Свете Литургије одевени у Архијерејске одежде!
Међутим, овај начин приближавања инославнима и јеретицима не решава, него напротив ствара проблеме општења са јеретицима. Уколико се претходно не разреше догматске, богословске и еклисиолошке разлике, уколико се не уреде питања Вере и догмата – није могуће доћи до сједињења, заједничког служења и заједничке молитве. А уколико и дође, противно Свештеним Канонима и црквеном Предању, тада ће то представљати најозбиљније теолошке и еклисиолошке девијације, које онемогућавају црквено општење са тим лицима, колико год високо се налазили на хијерархијској лествици. И истовремено ће скандализовати и духовно повређивати православну хришћанску пуноћу.
Далеко нека буду од свештеног простора наше Православне Цркве ови најтежи падови и застрањења. Нека би дао Бог да данашњи велики и светли празник нашег Православља донесе ово највеће добро у окриље наше Најсветије Цркве – „не општити са одлученима и јеретицима“!
Приредио
Архим. Симеон