Мала школа Православља за афричке ђаке у Јоханесбургу
“Идите по свему свијету и проповједајте Јеванђељље сваком створењу. Који повјерује и крсти се биће спасен, а који не вјерује биће осуђен“ (Мк. 16, 15)
Мала школа Православља за афричке ђаке у Јоханесбургу
“Идите по свему свијету и проповједајте Јеванђељље сваком створењу. Који повјерује и крсти се биће спасен, а који не вјерује биће осуђен“ (Мк. 16, 15)
ЈЕВАНЂЕЉЕ О НЕМОЋИ НЕВЕРОВАЊА И МОЋИ ВЕРЕ
Матеј 17, 14-23. Зач. 72.
Од када је света и века сви народи на земљи веровали су, да постоји духовни свет, да постоје невидљиви духови. Само су се многи народи варали у томе, што су злим духовима приписивали већу моћ него добрим, и што су временом зле духове прогласили боговима, подизали им храмове, приносили жртве и молитве, и очекивали од њих све.Извор: СВЕТИ КНЕЗ ЛАЗАР, ГОДИНА 2002, БРОЈ 3 (39), СТРАНЕ 17-26.
ОБРАЗ – ОБРАЗОВАЊЕ
Овако гласи општа тема данашње Пете међународне Хиландарске Конференције. Тај назив теме, који је уједно и наслов нашег данашњег излагања, није случајно одабран.Крст је подношење не само видљивих и спољашњих невоља, него и унутрашњих, душевних: мрака, тескобе и томе сличног. Јер Бог ово шаље ради уништења наше гордости и задобијања смирења.
Преподобни Макарије Оптински
ГЛАСНИК КиМ број 180, 29. март 2004. године
ВЛАДИКА АРТЕМИЈЕ У ПРИЗРЕНУ И СРЕДСКОЈ:
УНИШТАВАНО СВЕ ШТО НОСИ ЗНАК КРСТА
„Трагична слика људског безумља“
Извор: СВЕТИ КНЕЗ ЛАЗАР, бр. 3, ГОДИНА 2002, стр. 7-15
СВЕТОМ АРХИЈЕРЕЈСКОМ СИНОДУ ЗА САБОР
Београд
У духу члана 108. Устава СПЦ, подносим Светом архијерејском синоду годишњи извештај за Сабор, о своме раду, стању и приликама у Епархији рашко-призренској за период од 25. маја 2001. године до 23.
Пост и уздржање су двоструке зидине, и онај који живи унутар њих наслађује се великим спокојством, као да се налази унутар Јерусалима, пошто „Јерусалим“ у преводу означава „мир“.
Св. Григорије Палама
ЈЕВАНЂЕЉЕ О ИСЦЕЛЕЊУ УЗЕТОГ
Марко, 2,1-12. Зач. 7.
Прошле недеље чули смо јеванђеље о чудотворном дејству великог и моћног присуства Христовог. Натанаил, који је посумњао у речи апостола Филипа, да се појавио у свету дугоочекивани Месија, и то у лицу Исуса из Назарета, – тај исти Натанаил чим је дошао у присуство самога Господа, одмах Га је признао и исповедио као Сина Божјег и цара Израиљева.
Православље учи не једно посебно знање но Истину, којом васиона живи и дише, и у којој налазе спасења све твари, које уздишу за спасењем од незнања, болести и страха.
Свети Николај Жички