Током недавног интервјуа за грчку агенцију Амен, Митрополит Пирејски Серафим био је, између осталог, упитан и за већ познати случај ”упада” у СПЦ. У прилогу доносимо његов одговор на то питање, заправо дискусију до које је том приликом дошло са новинарима. Интервју је објављен 7. фебруара 2012.
Свети Симеон мироточиви у Новом Пазару
На дан када Српска Православна Црква слави преподобног Симеона мироточивог Епископ рашко-призренски Артемије служио је свету Литургију у Новом Пазару.
Катакомба посвећена светом Симеону мироточивом, иначе малог обима, била је тесна за сав присутан народ који се окупио да прослави свог заштитника и родоначалника Српске државе, који је у овим крајевима и радио на васпостављању државе Србије.
Рајица М: Пионизација човека и народа
Мир је друго име за необјављени рат који нечастиви непрестано води против части, а да подсетим оне не малобројне заборавне, вечни носилац славе и части је Бог. Живот је незаустављиво кретање и непрекидни рат свести и савести против несвесних стихија у свету и човеку. Нови и стари човек боре се у човеку за власт над човеком.
Вишеслав С: Два пред нама пута стоје…
Две су се вести пронеле српством након последњег скупа владика Српске православне цркве у Београду.
Једна је била о томе да се највиши црквени функционери и даље без предаха моле за здравље и дуговечност првог међу њима једнакима, и да зазивају све силе и моћи да се њихове молитве, жеље и надања испуне, али да је Павле, упркос свему томе и даље жив!
В. Клефтакис: Србија, латиница и „латиница“
Lj – nj – dž – (gj)? Како чудан почетак! Шта ће ова латинична слова у њему, шта је оно у загради и зашто знак питања?
Много питања! Та слова уствари нису права, општепозната (англосаксонска/немачка/француска….) латиница. То су слова хрватске (латиничне) абецеде/гајевице која се у Србији упорно (случајно, или намерно?)
Александар Ђикић: Да ли Видоје добро види?
{gall width=180 height=124}slicice/barricade.jpg{/gall}
Кад су дошли по Крајину, нисам се бунио.
Кад су дошли по Босну, нисам се бунио.
Кад су дошли по Косово, нисам се бунио.
Кад су дошли по Шумадију,
није преостало никога да се побуни.
(Са једног београдског графита)
Готово да је немогуће писати о једној врућој теми, о нечему што се ових дана на Косову и око Косова пред нама одиграва, а не подсетити се да смо тачно пре две године на овим странама писали о једној другој врућој теми; о догађањима у епархији Рашко-призренској, односно о тзв.
Богословски Симпозијум: Отачко богословље и пост-отачка јерес
Митрополија Пирејска организује 15. фебруара једнодневни богословски Симпозијум под називом: Отачко богословље и пост-отачка јерес.
Повод за организовање Симпозијума је, као што се да наслутити из самога наслова, појава новог јеретичког правца у богословљу, названог Пост-отачко богословље. Извор ширења овога новог учења, које се с правом назива јерес, јесте Академија Богословских Студија (АБС) у Волосу, Грчка.