Руски Грчки Руски English
Његово Преосвештенство
Епископ рашко-призренски
у егзилу Г.Г. Ксенофонт

БОГОСЛОВСКО ОБРАЗЛОЖЕЊЕ,
СМИСАО ПОСТОЈАЊА И МИСИЈА ЕПАРХИЈЕ
РАШКО-ПРИЗРЕНСКЕ И КОСОВСКО-МЕТОХИЈСКЕ У ПРОГОНСТВУ


Господ Христос, Крајеугаони камен (Дап 4, 11) и Темељ (1. Кор 3, 11) наше вере, нашег спасења, нашег богословствовања, наше Цркве, донео је Своју божанску науку палом роду људском, али тим Својим доласком у овај свет донео нам је и даровао оно највредније од свега вредног - Самога Себе. Он Сâм је наше спасење; он Сâм је Премудрост и Логос Божји - извор сваке мудрости и богословља; Он Сâм је Глава Цркве, а Црква Његово тело. Кроз Цркву Своју, благодаћу Својом, Он само крштеним и правоверним људима бива доступан кроз свете тајне и свете врлине. Тиме је јасно да је и спасење само таквима доступно. Зашто само крштенима и правовернима појашњавају нам следеће Његове речи: Ја сам пут и истина и живот; нико неће доћи к Оцу до кроза ме (Јн 14, 16). До Оца Небеског се може доћи само кроз Христа, а до Христа се може доћи и у Христа обући светим крштењем само у вери православној и Цркви православној.

Епископ Артемије
(1935 - 2020)
 

Четврта недеља Великог Поста – Ниш

У четврту недељу Великог Часног Поста, Преосвећени Епископ рашко-призренски Господин Др Артемије у егзилу, служио је свету Архијерејску Литургију у Нишу, у катакомби посвећеној Архистратигу Михаилу.

На Литургији Епископ Артемије произвео је игумана ове обитељи јеромонаха Агапита у чин протосинђела.

Ова недеља је посвећена светом Јовану Лествичнику, који је живео у 6.

Пирејски Серафим: Јерархија СПЦ под притисцима Циониста уклонила Артемија

Након одржавања Симпозијума о Пост-отачкој јереси 15. фебруара, а нарочито након изрицања анатема Екуменистима, Римокатолицима и Папи Бенедикту 16, Протестантима, Монофизитима – Антихалкидонцима и другим јеретицима, у Недељу Православља, против Митрополита Пирејског Серафима у грчкој јавности своје гласове су подигли како Римокатолици тако и гласноговорници Фанара, захтевајући чак његово рашчињење!

Један другачији празник

Сведочанство Митрополита Лемеског г.г. Атанасија о Старцу Пајсију

Посетио сам старца септембра 1977, био је понедељак, уочи Воздвижења Часног Крста. Закуцао сам на врата веома рано изјутра, Старац ми је отворио. Био је веома радостан и расположен. „А, лепо је да си стигао ђаконе“, рече, „сутра је празник.

Aрхим. Симеон: НЕДЕЉА ПРАВОСЛАВЉА У ПИРЕЈСКОЈ МИТРОПОЛИЈИ (видео)

Митрополит Пирејски Серафим, на светој Архијерејској Литургији у Недељу Православља, у Катедралном храму Свете Тројице, одликовао је Златним Крстом Светог Спиридона оне који се сматрају вођама анти-екуменистичке борбе у Православљу данас – Протопрезвитера Теодора Зисиса и Протопрезвитера Георгија Металиноса. Уз њих  одликован је и председник Православног удружења Козма Фламијатски г-дин Лаврентије De Georgio.

Крстопоклона недеља у Љуљацима

Трећа недеља Великог поста, Крстопоклона, посвећена је часном и животворном Крсту Господњем.

И у ову недељу служена је света Архијерејска Литургија у манастиру светог Јована Крститеља у Љуљацима, којом је началствовао Његово преосвештенство Епископ рашко-призренски Артемије, уз саслужење десетак свештенослужитеља епархије у егзилу.

Архим. Симеон: Симпозијум о Пост-отачкој јереси

Са великим успехом одржан је Симпозијум, чији је организатор Митрополија Пирејска, о Пост-отачкој јереси. У препуној сали око 2000 присутних, који су у Атину ради Симпозијума организовано пристизали из свих крајева Грчке, са пажњом је пратило излагања, у којима су предавачи износили ставове и аргументе у вези са „новом“ Пост-отачком теологијом.

Обавештење

Иако у условима прогонства и егзила Епархија рашко-призренска и косовско-метохијска наставила је са издавањем свог званичног гласила, часописа „Свети Кнез Лазар.“ Први број овог часописа након прогонства епископа Артемија и његовог монаштва са простора његове Епархије, издат је о Васкрсу 2011. као двоброј, 1. и 2.

Свети владика Николај: Недеља трећа Великог Поста

ЈЕВАНЂЕЉЕ О КРСТУ И СПАСЕЊУ ДУШЕ

Марко 8. 34-38; 9, 1. Зач. 3.

Велика је сила Истине, и ништа у свету не може одолети тој сили.

Велика је лековитост Истине, и нема никакве муке ни немоћи у свету, од које Истина није лек.

У својој муци и немоћи болесници траже лекара који ће им дати лек од муке и немоћи.

Недеља друга Великог поста у Барајеву

У другу недељу Великог Поста, која се зове и Пачиста с обзиром да следује после Чисте, Епископ Артемије служио је свету архијерејску Литургију у манастиру светог Јустина Ћелијског у Барајеву крај Београда.

И ове недеље, као и претходних празничних дана, окупио се велики број верника да молитвено прослави данашњи празник.

Рајица М: Мрзани и мрзитељи

„На Мрзана кућа остана“, каже једна народна изрека. А ти Мрзани, то су они не баш важећи на мерилима света, мало цењени а више подцењени и у породици и у друштву. Мрзани у себи носе неки печат који им никако не дозвољава да постану мрзитељи. Неретко а често и увек у преломним и пресудним данима и годинама, кад се све узбурка, кад редовно стање бива доведено у питање ванредним захтевима времена, ти Мрзани знају да од својих омражених тела направе непремостиви бедем на очувању породичног лепог имена или националне традиције и вере, тих за човека и народ вечних вредности.

Прослава Недеље Православља

Прва недеља Великог Поста, Чиста или Недеља Православља и ове године, 4. марта, торжествено је прослављена у манастиру светог Јована Крститеља у Љуљацима.

Светом Архијерејском Литургијом началствовао је Његово Преосвештенство Епископ рашко-призренски Артемије уз саслуживање десетак свештенослужитеља и присуство монаштва и великог броја верника, који су се сабрали тога јутра у овој светињи да прославе велики празник.

СИМПОЗИЈУМ О ПОСТ-ОТАЧКОЈ ЈЕРЕСИ – ЗАКЉУЧЦИ

Закључке са Симпозијума о Пост-отачкој јереси, недавно одржаног под окриљем Митрополије Пирејске, доносимо у наставку.

Уредништво

Нови, за грчку јавност, термин постотачка или контекстуална теологија позајмљен је од Протестантизма, где се користи већ више од четрдесет година, да би изразио, сагласно њима, потребу да се тежиште пренесе на сведочење „цркава“ у вези социјалних питања а не питања вере, јер „догмати раздвајају“.