Љубљена браћо и сестре! Данас хоћу да вам испричам и донекле разјасним данашње читање из Апостола и Јеванђеља. Из Апостола је читан део посланице светога апостола Павла Јеврејима о очишћујућој сили крви Христа Спаситеља. Који се принео у жртву Богу Оцу за грехе читавог света (Јевр. 9, 11-14), а из Јеванђеља је читана читава повест јеванђелиста Марка о томе како је Господ Исус Христос унапред предсказао Својој дванаесторици апостола, укључујући и Јуду издајника, да ће Он, наш Господ, бити предан првосвештеницима и књижевницима јудејским, и осудиће Га на смрт, и предаће Га незнабошцима; и наругаће Му се и шибаће Га, и пљуваће Га, и убиће Га, а у трећи дан ће васкрснути (Мк. 10, 33-34).
Даље, у Јеванђељу је било читано о неумесној мочлби двојице ученика, браће Јакова и Јована, да заузму прва места када се Исус Христос прослави, као и о томе како их је Господ кротко разобличио рекавши да је пут до славе Његове пут крста, страдања и смрти; о негодовању осталих ученика на Јаковљеве и Јованове тежње, и о поуци коју им је свима дао Господ тим поводом, а то је да који жели да буде већи од других да буде свима слуга, и који хоће да буде први да буде свима роб, као и то да сам Он није дошао да му служе и да даде Своју душу у откуп за многе (Мк. 10, 43-45).
Вратимо се сада Апостолу. Дакле, свети апостол Павле у посланици Јеврејима говори за Христа да је Он Првосвештеник будућих добара… Који са Својом крвљу уђе једном за свагда у светилиште извршивши вечно искупљење (за све који верују у Њега); и ако је у Старом Завету крв јунаца и јараца који су приношени у жртву, и крв јунице кроз кропљење освећивала оскврњене да би тело било чисто, колико више ће крв Христа, Који је Духом Светим принео Себе непорочног Богу, очистити савест нашу од мртвих дела, тј. од грехова, чија је плата смрт, за служење Богу живом и истинитом? (Јевр. 9, 11-14) Дакле, смисао апостолског читања је у томе да, ако је праобразна крв Старог Завета, крв жртвених животиња, освећивала оскврњене да би било чисто тело, колико више ће крв Христова очистити савест нашу, душу и тело наше од сваког греха?
И апостол Јован Богослов говори да нас крв Исуса Христа, Сина Божијег, очишћује од сваког греха ( 1 Јн. 1,7). Дакле, нека нико од грешника не буде малодушан, ма колико био грешан, него да се нада да ће добити ошпроштај и очишћење свих својих грехова. Јер ми имамо СпаситељаКоји је по благодати с нама увек присутан у Цркви Својој, посебно у светим Тајнама. Који је сишао да нас очисти од сваког греха, само да верујемо у Њега, искрено и неповратно се кајемо и причешћујемо с вером и љубављу пречистим телом и крвљуЊеговом. Тако је света Марија Египћанка, које се данас сећамо, првобитно била погружена у бездан грехова, у дубину разврата, али покајање, вера и љубав, подвизи поста и молитве, причешће светим Тајнама Христовим очистили су је и учинили је светом и равноанђеоском.
Угледајмо се и ми на њену веру, усрдност у покајању и молитви и љубави према Богу, на њену жеђ за причешћем телом и крвљу Христовом, и Господ ће нас очистити од свакога греха: Јер у Господа је милост, и много је у Њега избављења, и Он ће нас избавити од свих безакоња наших (Пс. 129, 7-8).
У Јеванђељу данашњег дана Господ наш Исус Христос даје нам поуку да не тежимо првенству и превасходству над другима из частољубља и самољубља, него да тежимо јединој Богу угодној части – да служимо другима на спасење, као што ни сам Христос Бог није дошао да Му служе, него да служи и да даде живот Свој у откуп за многе. Који хоће да буде међу вама велики нека вам служи; и који хоће међу вама да буде први, нека буде свима слуга (Мк. 10, 43-45). Носите бремена једни другима и тако испуните закон Христов (Гал. 6,2) Амин.