Руски Грчки Руски English
Његово Преосвештенство
Епископ рашко-призренски
у егзилу Г.Г. Ксенофонт

БОГОСЛОВСКО ОБРАЗЛОЖЕЊЕ,
СМИСАО ПОСТОЈАЊА И МИСИЈА ЕПАРХИЈЕ
РАШКО-ПРИЗРЕНСКЕ И КОСОВСКО-МЕТОХИЈСКЕ У ПРОГОНСТВУ


Господ Христос, Крајеугаони камен (Дап 4, 11) и Темељ (1. Кор 3, 11) наше вере, нашег спасења, нашег богословствовања, наше Цркве, донео је Своју божанску науку палом роду људском, али тим Својим доласком у овај свет донео нам је и даровао оно највредније од свега вредног - Самога Себе. Он Сâм је наше спасење; он Сâм је Премудрост и Логос Божји - извор сваке мудрости и богословља; Он Сâм је Глава Цркве, а Црква Његово тело. Кроз Цркву Своју, благодаћу Својом, Он само крштеним и правоверним људима бива доступан кроз свете тајне и свете врлине. Тиме је јасно да је и спасење само таквима доступно. Зашто само крштенима и правовернима појашњавају нам следеће Његове речи: Ја сам пут и истина и живот; нико неће доћи к Оцу до кроза ме (Јн 14, 16). До Оца Небеског се може доћи само кроз Христа, а до Христа се може доћи и у Христа обући светим крштењем само у вери православној и Цркви православној.

Епископ Артемије
(1935 - 2020)
 

Средопосна недеља у манастиру Светог краља Милутина у Бадовинцима

Четврта Недеља Часног Поста назива се „Средопосна“ и посвећена је великом угоднику Божијем, испоснику и молитвенику, Светом Јовану Лествичнику. У недељу Средопосну, 13/26. марта, Његово Преосвештенство Епископ рашко-призренски у егзилу Г.Г. Артемије служио је Свету Архијерејску Литургију у манастиру Светог краља Милутина у Бадовинцима

Протосинђел Дамјан: Почетак мисије у Америци

Прво путовање на Флориду

Ово о чему ћу сада писати јесте за мене један диван пример промисла Божијег. Могао бих да кажем: „Чудесни су путеви Господњи“, или да кличем са царем Давидом: „Велики си Господе и чудесна су дела твоја“, но можда је ово од оних тренутака када треба заћутати и гледати како се испуњава промисао Божији.

Свети владика Николај: Недеља четврта Великог Поста – Св. Јована Лествичника

ЈЕВАНЂЕЉЕ О НЕМОЋИ НЕВЕРОВАЊА И МОЋИ ВЕРЕ

Матеј 17, 14-23. Зач. 72.

Од када је света и века сви народи на земљи веровали су, да постоји духовни свет, да постоје невидљиви духови. Само су се многи народи варали у томе, што су злим духовима приписивали већу моћ него добрим, и што су временом зле духове прогласили боговима, подизали им храмове, приносили жртве и молитве, и очекивали од њих све.

Епископ Артемије: Љубав према образовању и посвећеност Богу у православним манастирима

Извор: СВЕТИ КНЕЗ ЛАЗАР, ГОДИНА 2002, БРОЈ 3 (39), СТРАНЕ 17-26.

ОБРАЗ – ОБРАЗОВАЊЕ

Овако гласи општа тема данашње Пете међународне Хиландарске Конференције. Тај назив теме, који је уједно и наслов нашег данашњег излагања, није случајно одабран.

Крстопоклона недеља у манастиру Светог Симеона Мироточивог у Дежеви

Крст је подношење не само видљивих и спољашњих невоља, него и унутрашњих, душевних: мрака, тескобе и томе сличног. Јер Бог ово шаље ради уништења наше гордости и задобијања смирења.

Преподобни Макарије Оптински

Епископ Артемије: Светом Архијерејском Синоду за сабор

Извор: СВЕТИ КНЕЗ ЛАЗАР, бр. 3, ГОДИНА 2002, стр. 7-15

СВЕТОМ АРХИЈЕРЕЈСКОМ СИНОДУ ЗА САБОР

Београд

У духу члана 108. Устава СПЦ, подносим Светом архијерејском синоду годишњи извештај за Сабор, о своме раду, стању и приликама у Епархији рашко-призренској за период од 25. маја 2001. године до 23.

Недеља друга Великог поста у манастиру Преподобног Јустина Ћелијског у Барајеву

Пост и уздржање су двоструке зидине, и онај који живи унутар њих наслађује се великим спокојством, као да се налази унутар Јерусалима, пошто „Јерусалим“ у преводу означава „мир“.

Св. Григорије Палама

Свети владика Николај: Недеља друга Поста – Св. Григорија Паламе

ЈЕВАНЂЕЉЕ О ИСЦЕЛЕЊУ УЗЕТОГ

Марко, 2,1-12. Зач. 7.

Прошле недеље чули смо јеванђеље о чудотворном дејству великог и моћног присуства Христовог. Натанаил, који је посумњао у речи апостола Филипа, да се појавио у свету дугоочекивани Месија, и то у лицу Исуса из Назарета, – тај исти Натанаил чим је дошао у присуство самога Господа, одмах Га је признао и исповедио као Сина Божјег и цара Израиљева.